Οι ακόλουθοι χειρισμοί αφορούν ένα κλασικό μονέλικο σκάφος (μηχανοκίνητο με μία εξωλέμβια μηχανή ή ιστιοφόρο που κινείται με μηχανή). Τα σύγχρονα (μηχανοκίνητα κυρίως) διαθέτουν πιο εξελιγμενα συστηματα για χειρισμούς, πχ 2 προπέλες ή προωθητήρες πλώρης ή και πρύμνης (bow & stern thrusters).
- τιμόνι προς το μώλο
- λίγο ΠΡΟΣΩ για να “ανοίξει” η πρύμνη
- ΚΡΑΤΕΙ (όταν ανοίξει η πρύμνη: λιγότερο από 45 μοίρες)
- τιμόνι προς τη ΘΑΛΑΣΣΑ
- ΑΝΑΠΟΔΑ (κοιτάω πάντα πίσω από την πλευρά του χειριστηρίου)
- ΚΡΑΤΕΙ όταν το σκάφος γίνει περίπου παράλληλο
- ΠΡΟΣΩ
- τιμόνι προς τη ΘΑΛΑΣΣΑ (στην κατεύθυνση που θέλουμε, πρακτικά ΑΝΤΙΘΕΤΑ με το σταδιο 4)
Το 7 προηγείται του 8: καθώς πλέουμε ΑΝΑΠΟΔΑ το σκάφος δεν κυβερνάται με απόλυτη σιγουριά, οπότε δεν θα χάσουμε χρόνο με το χειρισμό του τιμονιού. Με το ΠΡΟΣΩ που κάνουμε ουσιαστικά φρενάρουμε τα ΑΝΑΠΟΔΑ (στάδιο 5) και κατόπιν δίνουμε με το τιμόνι την κατεύθυνση που θέλουμε.
ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚA
- μπαλόνια προστατεύουν την πλευρα του σκάφους προς το μώλο
- πάντα ο απόπλους από πλαγιοδέτηση με ανάποδα
Λατρεύω τη Θάλασσα και αμφιταλαντεύομαι ανάμεσα σε ιστιοπλοΐα και ταχύπλοα. Ασχολούμαι με την Πληροφορική και ειδικότερα με τις εφαρμογές Internet. Έχω ιδρύσει την εταιρία MediSign (ανάπτυξη web εφαρμογών για το χώρο της Υγείας).